• Stuur als link

Retentie

Het verhogen van de omzet en het vergroten van de klanten portefeuille is niet alleen een kwestie van acquisitie en up-en cross sell. Het behouden van bestaande klanten (retentie) waardoor de churn (klanten die uw bedrijf verlaten) verlaagd wordt, speelt tevens een cruciale rol. Retentie kan plaats vinden op het moment dat de klant het contract met uw bedrijf wil opzeggen, door de klant een retentieaanbod te doen en hem op die manier te overtuigen het contract niet te ontbinden, maar tegen de nieuwe voorwaarden te verlengen. Dit kan zowel via inbound als outbound klantcontact. Retentie kan echter ook proactief toegepast worden door bijvoorbeeld de inzet van loyaliteitscalls, tevredenheidscalls en overige loyaliteitsactiviteiten die de klantbinding verhogen en churn voorkomen.
Bij Soleo hebben we ervaring in al deze variaties van retentie.


 

Retentie

Het verhogen van de omzet en het vergroten van de klanten portefeuille is niet alleen een kwestie van acquisitie en up-en cross sell. Het behouden van bestaande klanten (retentie) waardoor de churn (klanten die uw bedrijf verlaten) verlaagd wordt, speelt tevens een cruciale rol. Retentie kan plaats vinden op het moment dat de klant het contract met uw bedrijf wil opzeggen, door de klant een retentieaanbod te doen en hem op die manier te overtuigen het contract niet te ontbinden, maar tegen de nieuwe voorwaarden te verlengen. Dit kan zowel via inbound als outbound klantcontact. Retentie kan echter ook proactief toegepast worden door bijvoorbeeld de inzet van loyaliteitscalls, tevredenheidscalls en overige loyaliteitsactiviteiten die de klantbinding verhogen en churn voorkomen.
Bij Soleo hebben we ervaring in al deze variaties van retentie.


 

  • Bel ons
  • Mail ons