Tevreden en loyale klanten vormen de basis voor het succes van uw bedrijf. Niet elke tevreden klant besteedt automatisch meer, en niet elke loyale klant is per definitie winstgevend. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die er in slagen om 5% meer klanten te behouden hun winstgevendheid met 25-50% kunnen verhogen afhankelijk van de branche waarin zij acteren. Zorgdragen voor tevreden en loyale klanten, en het in kaart brengen van eventuele knelpunten is cruciaal. Soleo ondersteunt u hierbij graag.
Interesse in een vrijblijvend gesprek met één van onze adviseurs over klantloyaliteit en klanttevredenheid?
Onderzoek waarin een combinatie van de Net Promotor Score en enkele aanvullende tevredenheidsvragen aan klanten voorgelegd worden, vormen een waardevolle bron van informatie. De resultaten brengen de tevredenheid van uw klanten in beeld rondom uw product of dienstverlening, uw service en uw klantreis en kunt u gebruiken om verbeteringen aan te brengen.
Soleo kan op diverse manieren deze onderzoeken voor u uitvoeren: telefonisch, per e-mail of Face2Face. Vanzelfsprekend analyseren wij voor u de resultaten en ontvangt u een rapport met aanbevelingen.
Het binden van klanten kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld financieel door middel van kortingen of beloningen, of structureel door middel van abonnementsvormen. Klantloyaliteit gaat echter verder, klantloyaliteit gaat over emoties zoals vertrouwen, tevredenheid en merkbeleving.
Deze emoties worden voor een groot deel bepaald tijdens de interacties die uw klant heeft met uw bedrijf.
Het bieden van uitmuntende service via elk contactkanaal, het correct afhandelen van klachten en het hebben van oprechte aandacht voor uw bestaande klanten vergroten de klanttevredenheid en de klantloyaliteit.
Onze medewerkers zijn vakkundig, vriendelijk en gaan graag waardevolle conversaties aan met uw klanten. Wij begrijpen dat klanten uw meest waardevolle ‘asset’ zijn en tijdens het klantcontact ligt de focus op de klantbeleving. Persoonlijke en oprechte interesse gecombineerd met gedegen kennis is waarmee we veel klantverwachtingen overtreffen.