Soleo is opgericht in 2008 in Deventer door Alco Bosch. Van B2C Salescenter ontwikkelde Soleo zich al snel tot multichannel contactcenter en in 2017 verhuisde Soleo naar de huidige locatie aan de Leeuwenbrug.
Tijdens het 10 jarig jubileum presenteerde Alco de groeistrategie, waarvoor onder andere Jac Vermeer en Arjan Toor tot de directie waren toegetreden. Als eerste stap om invulling te geven aan deze strategie, kondigde Soleo eind maart 2018 de overname van BSG Contact, inclusief Search & Results, aan. Nog voor de zomer werd ook Telescore aan de Soleo Groep toegevoegd. Met deze overnames breidde Soleo haar contactcenter locaties uit naar 9, met een goede dekking in de Benelux en een offshore locatie op Curaçao. In het najaar van 2018 werd de volledig Franstalige locatie in Tournai geopend én Soleo Media opgericht. Met Soleo Media richten we ons op de onderdelen Leads, Data en Media en beschikken we over een gespecialiseerde online afdeling met kennis op het gebied van databases, CMS en online campagnes.
Met de kwalitatieve sales mentaliteit van onze medewerkers als basis is Soleo uitgegroeid tot een full service contactcenter met 11 locaties en circa 900 medewerkers. De telefoon speelt nog steeds een belangrijke rol, waarbij wij ingericht zijn om zo snel mogelijk het juiste antwoord op vragen te vinden. Dit bieden we aan via alle mogelijke klantcontactkanalen. Dit vereist een effectieve inzet van mensen en digitale technologie.